JONSTRUP PETANQUE KLUB

Referat af ordinær generalforsamling den 19. januar 2025
Generalforsamlingen blev afholdt i Egeskolens kantine med deltagelse af i alt
42 medlemmer.

Dagsorden
1. Valg af dirigent og referent
2. Beretninger
a. Formandens beretning
b. Udvalgenes beretninger
3. Godkendelse af regnskab.
4. Fremlæggelse og godkendelse af budget samt fastsættelse af kontingent.
5. Behandling af indkomne forslag fra medlemmerne. Der er ikke indkommet
6. Valg til bestyrelse:
a. Kasserer (ulige år). Anne Sørensen er villig til genvalg.
b. Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
    Jan Nielsen er villig til genvalg
    Anette Bruun er villig til genvalg
    Anne Langmark er villig til genvalg
7. Valg af revisor. Finn Jensen er villig til genvalg.
8. Nedsættelse af udvalg.
a. Spilleudvalg: Hjælpeholdledere til LT-holdene: i 2024 var det Jette Møller,
     Henrik Larsen, Peter Juster.
b. Vedligeholdelsesudvalg: i 2024 var det Henrik L, Erik, Steffen, Poul,
    Søren og Jan
c. Festudvalg: i 2024 var det Jens C, Anne L, Inge og Laila.
9. Eventuelt.

Referat

Ad 1. Valg af dirigent og referent
Bestyrelsen foreslog Mikael Frydlund som dirigent og Anette Bruun som
referent. Begge blev valgt.
Årets medlem
Efter opfordring fra medlemmer til bestyrelsen minus Bjarne, valgte et flertal
af bestyrelsen at gå med udfordringen og udnævne Bjarne til Årets medlem
for hans virke for klubben. Stort tillykke til Bjarne
Ad 2. Beretninger
a. Formandens beretning
Jeg er oprigtigt glad og stolt over, hvordan klubbens hold har klaret sig i
den forgangne sæson. Jeg tænker især på landsturneringen. 1.holdet blev
sikkert i Elitedivisionen.2.holdet rykkede op i 2.division og 3.holdet lå
flot i regionalen.
Desuden har holdene i veteran og DGI 6-og 4mandsturneringerne klaret sig fint.
Jeg håber at I, som har deltagelse har haft nogle gode oplevelser.
Jeg ser det som en af formandens opgaver at fremme de hold, klubben har.
Klubben understøtter derfor holdene ved at betale deltagergebyr og visse
udgifter, der er forbundet med spillet – kørsel, overnatning, fortæring.

Når man spiller på et hold, spiller man for klubben og for holdet mere end for
sig selv, selv om man selvfølgelig også gerne selv skulle have glæde af det.
Det gælder ikke kun hos os. Det må gælde alle sportsklubber, og i amatør
klubber er det, den enkelte har ud af det fornøjelsen ved spillet og samværet
med klubkammeraterne. Når man spiller på et hold, kan det godt være, at
man har fundet sammen med spillere, man gerne vil være sammen med, men
for det meste består hold af spillere, som spilleudvalget på klubbens vegne
har sat sammen ud fra de forudsætninger, spillerne møder op med.
Det gælder altid for en sportsklub at stille hold, som har gode chancer for
at klare sig i konkurrencen med de hold, de møder.
Det er grunden til, at Jørgen Slot ikke står på nogle af holdlisterne for
næste år. Jeg skal ikke gå i detaljer, men Jørgen har ikke formået at sætte
klubbens og holdets tarv over sine egne ambitioner. Derfor er det endt i kaos
både på 1.holdet, og på DGI-6mands-holdet, som helt blev diskvalificeret i
finalen.
En enig bestyrelse tog derfor den svære beslutning. Jeg beklager, at det måtte
ende sådan, for Jørgen har et stort engagement og er på mange måder et
aktiv for en petanqueklub, men der er en grænse, hvor det kammer over og
ender i kaos.
Vi har haft et godt år, hvad interne arrangementer angår. Det er dejligt, når
man kalder på jer, at der kommer så mange.
Månedsturneringer, vinturneringer, grill turneringer, klubmesterskaber,
juleafslutning. Træning og uforpligtende spil tirsdag, torsdag og søndag hele
året og aftentræning op til LT-dagene. Altid med god opbakning fra jer.
Tak for det.
Det gik dog galt med julefrokosten. Folk, som havde skrevet sig på til at
komme med en ret, trak sig igen og ville hellere betale for at få noget
udefra. Sådan blev det og der var pæn tilslutning.
Jeg vil bede jer om under punktet: beretninger, at komme med forslag til
andre eller nye aktiviteter.
Endelig vil jeg takke bestyrelsen for opbakningen og udvalgene for deres
indsats for klubben i løbet af året.

Kommentar fra salen til beretningen:

Det er 25 år siden, at klubben blev stiftet skal det markeres.
Godt at menu ved julefrokost blev ændre
Der er plads til alle, der bliver taget godt imod en.
b. Udvalgenes beretninger
Festudvalgets beretning

Har været på banen et par gange ifm Generalforsamling(smørrebrød),
Sæsonstart(crosainter) og ikke mindst Nissespil og julefrokost.
Alle er blevet serviceret på højeste plan. Julefrokostens koncept blev ændret
nogle gange hvorefter tilmeldinger gik noget frem og tilbage.
Det gik formentlig godt, vi fik ikke mange tilbagemeldinger. Der var hjælp
fra enkelte medlemmer både ved opstart og oprydning.
Tordenskjolds soldater var på banen og tak for det. Vi/jeg mener at andre må
træde til, så Inge A og Jens træder tilbage efter i dag.
AnneL og Laila fortsætter. Vi håber at nogle hjælper dem i den kommende sæson.

Vedligeholdelsesudvalgets beretning

Der har været 3 store opgaver i 2024.
Udskiftning af de sidste gamle bander.
Lægning af nyt grus på gr.1 og gr.2.
Nye sten på stenbanerne.
Desuden
Klargøring af banerne til turneringer i 4 og 6 mands, veteran, LT,
klubmesterskaber og vin spil mm.
Man har brugt meget energi på at fjerne ukrudtet især på gr.2 og stenbanerne.
Det kan man måske ikke se, men brænderen har været brugt meget.
De baner man ikke spiller på, der stikker ukrudtet hovedet op.
Alle snorene er bliver skiftet 2 gange. Ved start af sæsonen og når de er
blegnet for meget af solen.
Suppleret køleskabet med drikkevarer jævnligt. Så vil jeg sige tak til de
personer der har hjulpet med rengøring af klubhus og skur og en stor tak til
Henrik som virkeligt har ydet en stor indsats, man skulle bare ringe til
Henrik så var han klar.

Spille udvalgets beretning

Resultatmæssigt et rigtigt flot år for klubben.
1. holdet blev i Eliteserien efter en flot sæson, hvor vi tog point fra de
STORE undervejs. Det lover godt for fremtiden, hvis vi kan holde på spillerne.
2. holdet endte med oprykning til 2 div efter en gyser afslutning på sidste
spilledag og sidste kamp.
3. holdet fik en god sæson og fortsætter i regionalen. Træning gennem
sæsonen blev meget varieret. Forskellige spillere og især Mikael F gjorde
et stort arbejde med humor og seriøs træning. Det bar frugt hele vejen rundt.
Fremmødet var stort især på 2 holdet, hvorimod 1 holdet havde forfald pga
arbejde, enlige forældre osv men det må vi leve med.
Udfordringen i 2024 var en trejde runde hvor vi manglede en del spillere på
1-2 holdet. Vi var helt ude, hvor et par gamle kendinge måtte støves af.
Til gengæld vandt de den rigtige kamp. Stor TAK til Jette M, Annie L, Peer M
og Torben B for at træde til et min i 12. på en tur til Bjerringbro
DVC fik klubben SØLV (til trods for der kom afbud) Tak til Egon og Lars F
DGI 6 mands fik klubben SØLV OG BRONZE
Til DM faldt der igen en del medaljer af til klubben, både af GULD, SØLV og
BRONZE.

KM blev som noget nyt afviklet i forlængelse over flere dage. Jeg har ikke
hørt om medlemmer syntes om det var en god måde at afvikle på ! Vi må se
hvad der SU finder på i 2025
Datoer for SLT er kommet på DPF hjemmeside. Der er nok ingen tvivl om at
der igen kommer til at mangle spillere på enkelte dage !!! Det vil så sige,
at nogle gange vil der være mange spillere (oversiddere) DET KAN IKKE
UNDGÅS, andre gange kører vi på pumperne. Tænk på det når DU melder
afbud.
Det er holdlederne og medspillerne der står med lorten. Ligeledes til
træning, hvor der spilles konstellationer så vi kan lære hinanden at kende.

Godkendelse af regnskab.
Ad 4. Fremlæggelse og godkendelse af budget samt fastsættelse af kontingent.
– Godkendt næste års kontingent er uændret 500kr.
Efter Annes fremlæggelse var der lidt snak om månedsturneringer, og hvorfor
budgets skrider så meget på dette punkt. Det er indkøb af gavekort, hvor
Anne fortsat har gavekort liggende derhjemme. Så hvis de var ført
anderledes, så havde der været et meget lille plus på vores konto.
Ad 5. Behandling af indkomne forslag fra medlemmerne.

Der er ikke indkommet forslag til behandling på generalforsamlingen.
Ad 6. Valg til bestyrelse:
a. Kasserer (ulige år). Anne Sørensen er villig til genvalg. - Genvalgt
b. Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
    Jan Nielsen er villig til genvalg - Genvalgt
    Anette Bruun er villig til genvalg - Genvalgt
    Anne Langmark er villig til genvalg – Genvalgt
Ad 7. Valg af revisor. Finn Jensen er villig til genvalg. – Genvalgt

Ad 8. Nedsættelse af udvalg.
a. Spilleudvalg: Hjælpeholdledere til LT-holdene: i 2024 var det Jette
    Møller, Henrik Larsen, Peter Juster.
I 2025 Består spilleudvalget af: Bjarne, Mikael, Jens, Jette Møller,
    Henrik Larsen og Peter Juster.
b. Vedligeholdelsesudvalg: i 2024 var det Henrik L, Erik, Steffen, Poul,
    Søren og Jan

I 2025 Kristian, Erik, Steffen, (Poul) Egon indkøb til klubhus
Forslag om at man betaler for oprydning/vedligehold, som kan betales tilbage
ved arbejde med vedligehold. Bestyrelsen ser på det.

c. Festudvalg: i 2024 var det Jens C, Anne L, Inge og Laila.
I 2025 Jette, Anne L, Laila og Susanne

Ad 9. Eventuelt.
Bestyrelsen arbejder ikke videre med indkøb af regntøj, pga. kvalitet og pris.

    Diregent Mikael Frydlund  

    Formand Bjarne Lomholt